Rainbow Resources Group maakt deel uit van Axis Group

Met trots kondigen we aan dat Rainbow Resources Group vanaf vandaag deel uitmaakt van Axis Group.
Axis Group is sinds bijna 25 jaar een gevestigde waarde in de rekruteringssector.

We hebben veel met hen gemeen: een soortgelijke database aan klanten en kandidaten, dezelfde manier van werken, éénzelfde oog voor kwaliteit en we hanteren dezelfde normen en waarden.

Samen kijken we er naar uit om je HR-doelstellingen kracht bij te zetten met ons breed gamma aan HR-diensten.

Lees meer via onderstaande knop.

Werknemers Werkgevers

Rainbow Resources Group maakt deel uit van Axis Group
1

“And Empathy is all we need ..."

  • 3 Min leestijd
Empathynotsympathy.png
Waarom is empathie ingewikkelder dan men denkt?

“And Empathy is all we need ..."  In 1970 had de band Rare Earth een enorm succes met het nummer "Sympathy", tijdens het Flower Power en Love Everywhere-tijdperk.  Het nummer is nog steeds populair vandaag, maar zou nog relevanter zijn als de tekst was: "... and empathy is all we need, my friend ...". 

Sympathie houdt in dat je je kunt identificeren met de situatie van iemand anders, maar dit betekent niet noodzakelijk dat je contact hebt met de ander, en het dwingt je zeker niet om actie te ondernemen. 

Bij het definiëren van onze bedrijfscultuur kwam het woord 'empathie' verschillende keren naar voren. We wilden daarom zeker weten dat we het concept volledig begrepen hadden. Zonder empathie houden we afstand en delen we alleen interesses of activiteiten. 

Volgens het Engelse woordenboek is empathie "de kracht van het aannemen van een andere persoonlijkheid en het voorstellen / ervaren van zijn/haar ervaring".

Je zou kunnen zeggen dat het het vermogen is om je bewust te zijn van de gevoelens en emoties van anderen. Met andere woorden, het begrijpen en delen van emoties. 

In zijn boek 'Emotionele Intelligentie' beschrijft Daniel Goleman het concept van empathie uitvoerig. Het is het absoluut de moeite waard om tenminste dit hoofdstuk van het boek te lezen. In elke functie van vandaag is emotionele intelligentie bijna net zo belangrijk - en soms zelfs belangrijker - dan intellectuele intelligentie. Sommige bedrijven testen de EQ van een persoon voordat ze een jobvoorstel doen. 

Empathie is een groot deel van deze emotionele intelligentie, omdat het kan worden gezien als het vermogen om de eigen emoties evenals die van anderen te beheersen. Waarom hebben we empathie nodig? Het lijkt erop dat empathische mensen een beter welzijn genieten en een sterkere relatie ervaren.

We hebben empathie nodig om contact te leggen met anderen. Mensen zonder empathie zullen onattent blijven, omdat ze zich nooit bewust zullen zijn van de pijn die ze veroorzaken.  

Goleman beschrijft drie soorten empathie: 

Cognitieve empathie is het begrijpen van gedachten en emoties op een rationele manier;

Emotionele empathie is het 'vangen' van de gevoelens van iemand anders, alsof hun emoties besmettelijk zijn;

Medelevende empathie is niet alleen het begrijpen van de gevoelens, maar ook spontaan actie ondernemen om te helpen indien nodig. 

 In de toekomst zal empathie, een van de componenten van emotionele intelligentie, een zeer gewilde vaardigheid zijn. Dit is een van de bevindingen van de Swinburn University of Technology en het was onderdeel van Jack Ma's interview tijdens het recente World Economy Forum. Jack Ma is de CEO van Alibaba, een van de grootste bedrijven ter wereld. Mr Ma zei dat we nooit in staat zullen zijn computers te verslaan - kunstmatige intelligentie. Een computer zal echter nooit een mens zijn. Zorg ervoor dat je die vaardigheden bezit of ontwikkelt om in de eerste plaats empathie te krijgen. 

Tot slot, en wat onze bedrijfscultuur betreft, komt empathie overeen met wat wij willen overbrengen? Wij geloven dat dit het geval is, aangezien één van onze waarden is: "Wij zorgen voor mensen". Dit vereist empathie om te begrijpen en echt te voelen. Het is ook gebaseerd op bepaalde componenten van empathie, zoals actief luisteren, bezorgdheid voelen en advies geven voor het langetermijnvoordeel van alle betrokken partijen. 

We hopen dat je het begrip empathie beter begrijpt en waarom wij het als onderdeel van onze cultuur beschouwen. 

 

Je Rainbow Team

Deze website maakt gebruik van cookies. Bekijk cookiebeleid.