Rainbow Resources Group maakt deel uit van Axis Group

Met trots kondigen we aan dat Rainbow Resources Group vanaf vandaag deel uitmaakt van Axis Group.
Axis Group is sinds bijna 25 jaar een gevestigde waarde in de rekruteringssector.

We hebben veel met hen gemeen: een soortgelijke database aan klanten en kandidaten, dezelfde manier van werken, éénzelfde oog voor kwaliteit en we hanteren dezelfde normen en waarden.

Samen kijken we er naar uit om je HR-doelstellingen kracht bij te zetten met ons breed gamma aan HR-diensten.

Lees meer via onderstaande knop.

Werknemers Werkgevers

Rainbow Resources Group maakt deel uit van Axis Group
1

War for Talent

An.jpg
An Degryse
  • 3 Min leestijd
hiring-1977803__340.jpg
“War for Talent” Hoe gaat u er mee om? Steeds meer bedrijven en organisaties vinden het moeilijker om de geschikte medewerkers te vinden zodat ze zich kunnen blijven ontwikkelen.

Succes gedurende de “War for Talent”

Om succesvol te zijn in deze “War for Talent” is het belangrijk te weten dat één actie op zich weinig resultaat zal opleveren.
Het zal een cumulatie moeten zijn van verschillende initiatieven. Om talenten voor uw bedrijf aan te trekken, dienen er korte en lange termijn acties gepland te worden.

In dit overzicht is het de bedoeling om onze ervaring te delen vanuit onze eigen beleving evenals de ervaringen waarvan wij mogen getuigen bij onze klanten.

Branding via Storytelling

Waarom bestaat de organisatie of het bedrijf?

Het is één van de eerste vragen op het lijstje van de actuele werkzoekenden om hun toekomstige job te kiezen. Waar uw bedrijf voor staat heeft een aantrekkingskracht die niet te onderschatten is.

We noemen dit “Storytelling”, wat is het verhaal van het bedrijf en hoe wordt dit naar het publiek vertaald? Storytelling is ook een inspirerende manier van communiceren. Een consument wordt steeds ondergedompeld door adverteerders en men heeft nu een soort blokkade opgericht die deze advertenties niet meer doorlaat. Een oplossing is dan om communicatie die emotionele verbindingen creëert te gebruiken. Intenties die met de juiste emoties worden beantwoord zullen uw doelgroep wel bereiken.

De eerste storytellers zijn uw eigen medewerkers, ook gekend als Brand Ambassadors. Zij geven een beeld van waar uw bedrijf voor staat en hoe de visie van het bedrijf wordt waargemaakt. Door hun “Engagement” en beschrijving van het bedrijf komt de bedrijfscultuur naar voren en zo kunnen de talenten op de markt zich beter identificeren met een bedrijf.

Engagement

Meerwaarde: Vandaag trekken mensen naar bedrijven die een meerwaarde kunnen bieden aan hun medewerkers. Ze zoeken naar een plaats waar ze kunnen leren en continu inzetbaar blijven (bijvoorbeeld via e-learning).

Inrichting: Hoe ziet de werkomgeving eruit? Is het een groene werksfeer? Een open ruimte? Zijn er aparte ruimtes beschikbaar? Deze kleine vragen kunnen een grote impact hebben op de keuze van waar de werknemer zal besluiten te gaan werken.

Bereikbaarheid: Hoe is het gesteld met de bereikbaarheid en kan er iets aan gedaan worden? Een simpel antwoord is “Ja”, maar wat? Elektrische fietsen of bedrijfsbussen ter beschikking stellen aan de medewerkers of glijdende werkuren invoeren, zijn oplossingen die het makkelijker maken om toekomstige medewerkers niet af te schrikken door lange files.

Via wervingskantoren

Voor u nog maar één advertentie plaatst of een extern rekruteringskantoor aanspreekt, is het belangrijk om de storytelling-basis te bepalen.

En neen, het is niet te laat om er nu aan te beginnen!   

Dankzij het gebruik van de expertise en ervaring van een selectiekantoor kan uw storytelling meegegeven worden aan kandidaten.
U zal ook tijd besparen en er wordt al een eerste matching ondernomen.

Externe communicatie

Uw communicatiestijl en uw boodschap zullen steeds belangrijk blijven. Wanneer u een jobadvertentie plaatst, dient u verschillende aspecten in het oog te houden. Een kandidaat moet zin krijgen om niet enkel zijn takenpakket uit te voeren maar ook om in uw bedrijf te komen werken.

Vergeet ook niet binnen uw eigen organisatie te kijken. Uw medewerkers kunnen namelijk al de story van uw bedrijf weergeven naar externe kandidaten.
Zorg ervoor dat zij zich intern kandidaat kunnen stellen. Openstaan voor een interne evolutie draagt ook bij aan de groei en betrokkenheid van uw medewerkers.

Tenslotte mag u niet vergeten te denken aan de diversiteit, andere culturen en andere generaties.

Wenst u samen te werken met ons om uw story in een goed licht te brengen gedurende de actuele “War for Talent”? Aarzel dan niet om ons te contacteren voor meer informatie!

 

 

Deze website maakt gebruik van cookies. Bekijk cookiebeleid.