Rainbow Resources Group maakt deel uit van Axis Group

Met trots kondigen we aan dat Rainbow Resources Group vanaf vandaag deel uitmaakt van Axis Group.
Axis Group is sinds bijna 25 jaar een gevestigde waarde in de rekruteringssector.

We hebben veel met hen gemeen: een soortgelijke database aan klanten en kandidaten, dezelfde manier van werken, éénzelfde oog voor kwaliteit en we hanteren dezelfde normen en waarden.

Samen kijken we er naar uit om je HR-doelstellingen kracht bij te zetten met ons breed gamma aan HR-diensten.

Lees meer via onderstaande knop.

Werknemers Werkgevers

Rainbow Resources Group maakt deel uit van Axis Group
1

Hoe hanteer ik een gezonde levensstijl op de werkvloer ?

  • 3 Min leestijd
beverage-blog-blogger-1549701.jpg
Door een gezonde levensstijl op de werkvloer toe te passen kunnen heel wat klachten, ziekten en afwezigheden vermeden worden. Het vergt voor sommigen misschien een kleine moeite maar al gauw wordt het een ‘gezonde’ gewoonte en als je elkaar als collega’s hierbij stimuleert kan dit een leuke uitdaging worden. Denk maar aan de vele collega’s die elkaar steunen tijdens Tournee Minerale, de alcoholvrije februari maand!

Door volgende 10 praktische tips in het dagelijkse leven in te voeren, kan er al direct een verschil gemerkt worden in zowel het fysiek als mentaal welbevinden en dit niet enkel op de werkplek.  We raden aan om met die te beginnen die voor jou het gemakkelijkst lijken en zo verder andere te integreren tot dat die tips een pure gewoonte worden.

 

  1. Voeding: zorg dat je altijd wat noten bij hebt. Bij een hongergevoel, neem er een paar van. Het zal snel je hongergevoel wegnemen, opnieuw energie geven en vermijden van naar ongezonde snacks te grijpen. Indien toch drang naar suiker kan een klein stukje zwarte chocolade een alternatief zijn.
  2. Beweging: blijf niet te lang achter je computer zitten. Ideaal is na 45 minuten rechtop gaan staan. Doe dit terwijl je telefoneert, loop eens rond, sta recht en doe een stretch oefening.
  3. Zingeving: Overloop na elke werkdag de positieve zaken van de dag. Dit kan schriftelijk in een klein boekje of voor  smartphone-gebruikers via een leuke app. Door je op de positieve dingen te focussen, krijg je een positief gevoel en kom je in een opwaartse positieve spiraal terecht. Na een paar maanden toepassen van deze eenvoudige oefening gaat je mentaal welbevinden een boost krijgen.
  4. Slaap: Neem voldoende rust. Dit kan niet als je tot voor het slapen gaan nog op je smartphone of computer blijft werken. Schakel die minstens een uur vóór het slapen uit en laat je inslapen met rustige muziek.
  5. Sociale steun: Ga minstens éénmaal per week buiten de werksfeer met vrienden eten. Het verzet je gedachten en geeft je daarna extra energie om opnieuw het werk te hervatten.
  6. Milieu, Beweging: Gebruik zoveel mogelijk het openbaar vervoer in plaats van de wagen. Automatisch ga je hierdoor meer bewegen. Je ontmoet heel wat mensen onderweg en dus veel kans om nieuwe vrienden te maken en zelfs om een informele manier business te doen. Het is tevens een goede bijdrage voor het mobiliteitsplan.
  7. Stress management: Het is niet altijd eenvoudig om geconcentreerd te werken in een Open Space. Stel je grenzen, durf je collega’s nee te zeggen als ze teveel je concentratie verstoren. Om je wat rustiger te voelen, steek je oortjes in en zet wat kalme relaxatiemuziek op. Een aanrader is Calm Piano Music 24/7 via You tube.
  8. Voeding: Eet mindful. Blijf niet achter je computer zitten met je lunchpakket. Indien mogelijk ga buitenshuis lunchen. Geniet van je lunch, las groenten en fruit in je pakket en geniet van wat je eet.
  9. Zingeving: Maak voor jezelf uit wat je ‘ikigai’ is, waarvoor sta jij ’s morgens op ? wat geeft betekenis aan je leven? Is dit in lijn met je huidige professionele activiteiten? Indien dit niet of niet meer het geval is ga dan op zoek naar je echte zin van je leven. Een aanrader is het boek van Christina Van Geel: In het spoor van ikigai.
  10. Sociale Steun: Doe een vrijwilligersactiviteit samen met je collega’s. Dit kan gaan van samen koken, voedselpakketten maken en gaan uitdelen aan de daklozen aan het centraal station, samen verzamelen van kledij en textiel voor slachtoffers van rampen,...

 

Contacteer ons indien jullie nog meer tips willen. Wij hebben er nog veel meer die wij bij Rainbow Resources Group zoveel mogelijk toepassen. En laat ons gerust weten na zes maanden hoe het gaat met je energie gevoel op de werkplek. We zijn er zeker van dat je een groot verschil gaat merken!

Deze website maakt gebruik van cookies. Bekijk cookiebeleid.